Zápis ze schůzky koordinační sekce
v rámci udržitelnosti projektu
CZ.1.07/1.3.07/04.0005 Výuka k rozvoji tvořivosti učitelek mateřských škol
Název sekce:Dítě a společnost-VV
Datum schůzky 22.10.2013
Místo konání:MŠ-Palackého,Chomutov
Od-do:13.00-14.00
Tento projekt vznikl a byl realizován na základě dotace EU,ČR,učitelky MŠ realizují interní vzdělávání v dané sekci v rámci nepřímých úvazků pedagogické práce.
Přítomny:Zetková Irena,Liedlová Iveta, Virtová Šárka a pedagogové MŠ-Most
Program schůzky sekce:
1.Přivítání
2.“Čím, budu až vyrostu“-výtvarná výstava v Rytířském sále
3.Křížem krážem Ústeckým krajem-soutěž v keramice
4.Čechy krásné,Čechy mé-přehlídka výtvar.prací
5.Přehled literatury,zaměřené na VV
6.Evidence výtvar.soutěží r.2013-2014
7.Diskuze
Zapsala: Zetková Irena
.VV-říjen 2013.
Vzdělávací oblasti | Dílčí vzdělávací cíle | Vzdělávací nabídka | Očekávané výstupy |
Dítě a jeho tělo | Rozvoj pohybových schopností a zdokonalování v oblasti hrubé i jemné motoriky
|
Lokomoční pohybové činnosti
Hudební a pohybové hry Vnímat a rozlišovat pomocí všech smyslů
|
Zvládat prostorovou orientaci ve skupině dětí
Zvládat základní pohybové dovednosti |
Dítě a jeho psychika | Rozvoj řeči a jazykových dovedností
Rozvoj tvořivosti –posilování poznávacích citů |
Sdělení vlastních zážitků,prohlížení a popis obrázků Hry a činnosti na rozvoj postřehu a vnímání |
Správně vyslovovat a ovl.dech a tempo řeči
Prostorové pojmy Výtvarné tvoření –předkládat nápady Hudební tvoření |
Dítě a ten druhý |
Rozvoj kooperativních dovedností |
Námětová hra,hudebně pohybová hra,aktivity podporující uvědomování si vztahů mezi lidmi | Spolupracovat s ostatními,dodržovat dohodnutá pravidla |
Dítě a společnost | Rozvoj schopnosti žít ve společenství ostatních lidí | Námětová hra | Chovat se a jednat na základě vlastních pohnutek a zároveň s ohledem na druhé |
Dítě a svět | Význam životního prostředí pro život,pochopit přírodní jevy | Námětová hra,poučení o možných nebezpečných situacích | Význam životního prostředí pro život
Orientovat se bezpečně ve známém prostředí Rozlišovat aktivity,které mohou zdraví podporovat,ale také mu škodit |
VV-sekce říjen 2013-11-08
Činnosti:
Pozorování stromů listn. a jehličnatých-hledání rozdílů
Pozorování kůry u břízy,dubu,borovice-frotáž
Prohlížení knih a encyklopedií,vyprávění nad obrázky
Skupinová práce-malba lesa
Stavba z polykarpovy stavebnice-les
Strom-dozdobení vylisovanými listy
Koláž,práce s prstovými barvami,otisky dlaní,kresba,malba,vystřihování,lepení
Třídění,porovnávání,poznávání
Počítání přírodnin rostoucích v lese
Omalovánky,domalovánky
Básničky a písničky o lese
Pracovní listy